KLASA 6F......06.04.2020.

             
            Temat :  Liczby ujemne

Kiedyś w jednym z tematów zajmowaliśmy się rysowaniem osi liczbowej i zaznaczaniem na niej liczb. Liczby, które na tej osi liczbowej znajdują się po lewej stronie zera do tej pory pomijaliśmy. Dziś możemy już odkryć tajemnicę – te liczby to właśnie liczby ujemne.

Przerysuj oś liczbową do zeszytu.


liczby ujemne i dodatnie
Po lewej stronie od 0 widzimy liczby z minusami. Identyczna skala (tylko zazwyczaj w linii pionowej) jest na klasycznym termometrze.
Jak odczytujemy liczby ujemne?
 to „minus dwa”
 to „minus cztery”
 to „minus osiem i pół” itd.

Która liczba ujemna jest większa?
Teraz na podstawie grafiki z osią liczbową spróbujmy sobie odpowiedzieć na pytanie – która liczba jest większa?  czy -2 ?
Tu bardzo często popełniacie błąd, bo mechanicznie wybieracie odpowiedź, że to 
 jest większe, sugerując się tym, że . Ale czy na pewno jest to dobry tok myślenia? No właśnie NIE! O tym która liczba jest większa decyduje miejsce na osi liczbowej. Im liczba jest bardziej po prawej stronie, tym jest większa. Na naszej osi liczbowej liczba  - 2 jest po prawej stronie liczby  -4 a to oznacza , że liczba -2 jest większa od -4. Możemy zatem zapisać :    -2>-4.
Przykład 1 Wstaw znak mniejszości lub większości : -3<-1 , -5>-8, -4>-5 , -0,25 > -0,50 ,-4,5< -4 , -0,6<0 ,-12<0 ,-6,78 <0.
Skorzystaj z poniższego linku i rozwiąż test dotyczący termometru.
Wykonaj w zeszycie :
Ćw A ,Ćw B/ str165 z podręcznika  
Zad 1 / str 166
Uwaga :Kartę pracy z procentów przesyłają na mój e-mail wszyscy uczniowie .




Komentarze

Prześlij komentarz